Happy New Year

Happy New Year

سیستم عامل ویندوز سرور ( Windows Server 2008 Enterprice )



Windows Server 2008 Enterprice  بر پایه قدرت و موفقیت نسخه قبلی خود ساخته شده است در حالیکه مزایای قدرتمند و کارآمدی به آن افزوده شده است ابزارهای جدید شبکه ،فن آوری های مجازی سازی ، پیشرفتهای امنیتی و مدیریت برنامه ها ، به حفظ زمان و کاهش هزینه ها کمک می کند و تاسیسات مستحکمی برای زیربنای فناوری اطلاعات (IT) شما ایجاد می کند.
 
http://www.earthcomputer.sg/catalog/images/Windows%20Server%202008%20R2%20Enterprise.jpg 
جهت دریافت نسخه 32 یا 64 بیت ویندوز سرور بر روی ادامه مطلب کلیک بفرمایید.


در ادامه با برخی از ویژگی های اساسی سیستم عامل Windows Server 2008 آشنا می گردیم :

Virtualization
75 درصد کمپانی ها استفاده از Virtualization را آغاز کرده اند و در حال حاضر تخمین زده می شود که تنها 10 درصد از سرور ها خارج از مجازی سازی به کار خود ادامه می دهند . استفاده از Hyper-V که مجازی سازی را در Windows Server 2008 در اختیار قرار می دهد به مدیران شبکه امکان تست و ایمن سازی سرور ها و آموختن در حالی که کمترین ریسکی متوجه Server شما نمی شود را ممکن می سازد .

Server Core
بسیاری از مدیران شبکه به خصوص آن دسته که تا کنون از پلتفرم هایی همچون لینوکس استفاده نموده اند ، از نصب و به کارگیری یک سرور همه جانبه و بزرگ همچون Windows Server 2008 واهمه دارند .
مایکروسافت برای جلب رضایت این افراد از Solution ای تحت عنوان Server Core استفاده نموده است . نحوه عمل Server Core بدین گونه است که یک نصب کوچک از ویندوز سرور را انجام می دهد و سرویس های ابتدایی شبکه همچون DHCP ، DNS و Print Server را عرضه می کند که مدیریت و استفاده از آن ها بسیار راحت می باشد .

IIS 7
محبوبترین سرویس دهنده وب IIS می باشد ، نسخه 7 سرویس دهنده وب IIS در Windows Server 2008 قرار گرفته است و می توان ادعا کرد که Upgrade بسیار مناسبی نسبت به ویرایش های گذشته خود است .
از ویژگی های این سرویس دهنده قابلیت سرویس دادن به صفحات PHP به صورت Native و بدون نیاز به نصب هیچ گونه افزونه می باشد از ویژگی های دیگر ویژگی های جدید امنیتی آن است که بسیاری از حملات را می شناسد و از آن ها به صورت خود به خودی جلوگیری می نماید .

Role-based installation
این مورد نگارشی از Server Core می باشد ، که در یندوز سرور 2003 نیز موجود بوده است که به صورت پیشرفته تر در این نسخه ویندوز سرور ارائه گشته است . اساس آن بر این است که در عوض نصب یک سرور کامل با تمام Extras ها تنها Component های اساسی و مهم را نصب می کند .

Read Only Domain Controllers RODC
متاسفانه مراکز تابعه اغلب دانش لازم برای مدیریت Server های خود را ندارند ، و از آن بدتر این است که Branch Office ها کمتر در مورد مشکلات صحبت می کنند و از دیگر مشکلات این است که مراکز تابعه بندرت امنیت فیزیکی لازم را برای سرور ها فراهم می آورند و این بی دقتی سبب می گردد که آن ها محل مناسبی به منظور توسعه حملات به دفتر مرکزی شوند . RODC راهی را عرضه می نماید که توسط آن می توان Active Directory را Read Only نمود و از این طریق امنیت را برقرار کرد .

Enhanced terminal services
Terminal Service ها در Windows Server 2008 ارتقا یافته اند ، ویژگی TS RemoteApp در ویندوز سرور 2008 کاربران راه دور را قادر می سازد تا تا دسترسی مرکزی به سروری داشته باشند به جای در اختیار گرفتن کل Desktop کامپیوتر راه دور

Network Access Protection
این سیستم کمک می کند تا مدیران شبکه بتوانند از موضوعات زیر اطمینان حاصل نمایند
آیا کامپیوتر های در حال اتصال Firewall دارند
آیا مطابق سیاست های امنیتی شبکه ایمن گشته اند
و مواردی از این دست

Bitlocker
System drive encryption درایو ها را ایمن می سازد و اطلاعات آن را رمزگذاری می نماید تا اگر هارد درایو دزدیده شد و یا از اطلاعات آن کپی غیر قانونی تهیه گشت به کلی غیر قابل بهره برداری باشند .

Windows PowerShell
این ویژگی می توانند انجام بسیاری از کارها را در Windows Server 2008 بسیار سرعت بخشند حتی سریعتر از استفاده از GUI سیستم عامل ، این ویژگی توسط Script نویسی و Command Line انجام می گردد .

Better security
این مورد نیز بسیار واضح می باشد که با توجه به استفاده از BitLocker ، ویژگی های جدید امنیتی IIS و Read-only نمودن Active Directory Database امنیت تا حد بسیار مناسبی افزایش می یابد .

http://novin-security.com/images/folders.gifدریافت نسخه 32 بیت - Download Windows Server 2008 Enterprice i386